服好き大学生の[歌詞・和訳]

洋服と洋楽に恋しています。私と同じ景色を見ませんか。

Mokita - I Still Do [歌詞・和訳]

忘れられない人への未練

 こんにちは、Mitiaです!3月ももう終わりということで、金曜日と土曜日は野球観戦を楽しんでおりましたが花粉にぼろ負けして帰ってきました。本日は家でのんびり花粉から距離を置いてこの記事を書いております(笑)
 さて、本日和訳する曲はMokitaのI Still Doです。忘れられない人への未練を歌った切ない雰囲気が魅力の曲だと感じています。皆様が「忘れられない人」と聞いて思い浮かべるのはどなたでしょうか。私は...悲しくなってきたので和訳行きましょう!!!

www.youtube.com

和訳

[Verse 1]
How could I forget that day?
僕はどうすればあの日を忘れられるんだろう

It's burned into my memory and it will never leave
脳裏に焼き付いて離れてくれないんだ

And how could I forget the way
どうすれば忘れられるんだろう

You looked at me like an enemy?
僕のことを敵みたいな目で見てきたでしょ

Oh, I could barely breathe
息をするのが苦しく感じたよ

[Pre-Chorus]
I thought things would get better
良い方向に向かうと思ってたのに

But it's takin' forever
果てしない時間がかかるみたい

Will we ever be the same? (Ever be the same)
僕らはずっとこのままなのかな

Why does this feel so wrong?
間違ったと思ってしまう

I said goodbye, but I can't move on
別れを告げたのは僕なのに、前を向けない

And I'm the only one to blame
悪いのは僕一人なのに

And that's why
それが理由だよ

[Chorus]
I don't want to think about you more than I have to
君のことを必要以上に考えたくないから

Don't wanna miss you, but I still do, I still do, mmm
君が恋しいだなんて思いたくないのに、今も忘れられないんだ

Was I a fool to walk away?
君から離れた僕がバカだったのかな

Did love slip right through my hands?
それとも愛が手をすり抜けていったのかな

I don't want to think about you, but baby, I still do
できるだけ君のことは考えたくないのに、君で頭がいっぱいだよ

Baby, I still do
僕は今でも...

[Verse 2]
Eight months and six days later
あれから8ヵ月と6日

And no one's asked me how I'm doin' (Doin')
僕のことを気にかけてくれる人なんて誰もいない

I was kinda hopin' they would
誰かがかまってくれることを願ってた

And all your friends still talk to me
君の友達は今でも僕に話しかけてくれるよ

But they choose their words so carefully
慎重に言葉を選んでいるみたいだけどね

Will I always be the enemy? (Always be the enemy)
僕はいつも敵みたいだね

[Pre-Chorus]
I keep prayin' for a breakthrough
いつか上手くいきますようにって祈り続けてる

An explanation for where I hurt you
君を傷つけた言い訳もできますようにって

Is it wrong for me to wonder
僕が君のことを気にするのはおかしいかな

How you've been (How you've been)
君は元気でやっているのか

In my closet, there's a letter
クローゼットの中にある手紙は

That I'll send when things get better
僕たちの関係が良くなったら送ることにするよ

Oh, I hope that things get better
君と仲良くできることを願ってる

But until then
でもそれまでは

[Chorus]
I don't want to think about you more than I have to (more than I have to)
君のことを必要以上に考えたくないから

Don't wanna miss you, but I still do, I still do, mmm
君が恋しいだなんて思いたくないのに、今も忘れられないんだ

Was I a fool (I a fool) to walk away? (Walk away)
君から離れた僕がバカだったのかな

Did love slip right through my hands?
それとも愛が手をすり抜けていったのかな

I don't want to think about you, but baby, I still do
できるだけ君のことは考えたくないのに、君で頭がいっぱいだよ

Baby, I still do
僕は今でも...